5 způsobů, jak dodat marketingu lidský rozměr
Na začátku procesu/kampaně/komunikace je vždy člověk. Z toho pojďme vyjít, protože to, co máme všichni společné a o kom víme opravdu hodně, je člověk, lidská bytost. Ruku na srdce, často se nám osobní přístup ztrácí ze zřetele, pokud jde o marketing. Mluvíme k podnikům a spotřebitelům, zájemcům a zákazníkům. Ale ve skutečnosti míříme veškerou komunikaci na lidi. A lidé potřebují, aby se s nimi mluvilo jako s lidmi. Podívejte se s námi na následujících pět způsobů, které vám pomohou polidštit váš marketing.
1. Segmentujte.
Nemůžete oslovit lidi jako jednotlivce, dokud neporozumíte tomu, kým jsou. Proměňte segmentaci ve svou výhodu. Přemýšlejte o vlastnostech lidí, které chcete kontaktovat, jak jim můžete přizpůsobit svoje sdělení. Konkrétní problematiku zasílejte adresně na vybrané osoby. Jsou na vašem marketingovém seznamu muži i ženy? Kde žijí? Jaké je jejich pracovní zařazení? V jakém odvětví pracují? Když přijde na segmentaci vašich marketingových seznamů, jediné, čím jste opravdu limitovaní, jsou data ve vašem Dynamics 365 CRM.
2. Personalizujte.
Výzkumy ukazují, že personalizace zvyšuje pravděpodobnost otevření zpráv, kliknutí na odkaz i konverze. Je to skvělý způsob, jak ukázat vašemu publiku, že víte, kdo jsou, a chcete s nimi komunikovat jako s někým, kdo je víc než jen jméno z databáze. Stejně jako u segmentace jsou vaše možnosti pro personalizaci omezeny pouze daty, která máte k dispozici ve vašem CRM.
3. Buďte užiteční.
Přestavte si na chvilku vaší e-mailovou schránku. Je jedno, zda vyberete tu osobní nebo pracovní. Je doslova nabitá nepřečtenými zprávami a vy máte jenom malou chvilku na to, abyste je prošli, protože za chvíli už potřebujete pracovat na jiném úkolu. Jak se rozhodujete, co otevřít a co smazat? Zatímco zprávy od vašeho šéfa nebo vaší sestry velice pravděpodobně otevřete a přečtete, zobrazení ostatních zpráv do značné míry závisí na tom, jak užitečné pro vás jsou. Ať už jde o úsporu peněz za vstupenky na koncert vašeho oblíbeného interpreta nebo školení o trendech dopadajících na váš obor. Při tvoření obsahu u všech vašich zpráv, zkuste přesunout své myšlenky od vaší společnosti ve prospěch vašich adresátů. Myslete na to, jak můžete řešit jejich potřeby, spíš než na představování vašich produktů či služeb.
4. Zjednodušte vaše sdělení.
Každý obor má svůj vlastní specifický slovník a lidé pracující v tomto odvětví prostě milují jeho používání. To ale neznamená, že ho budou milovat i zákazníci či zájemci. Pracujte na odstranění zbytečného žargonu z veškeré vaší komunikace a udělejte vaše zprávy srozumitelnější. I v případě, že vaše značka upřednostňuje spíše profesionální styl před neformálním, stále ještě můžete vytvářet zprávy v hovorovějším stylu. Nezapomínejte po sobě svoje zprávy číst tak trochu editorským okem a položte si otázku, zda můžete text někde zkrátit nebo zestručnit, zda je váš text jasný. I když se vám může zdát, že odstranění pár slov z věty je jen malý zásah, dopad na čtenost může mít taková úprava skutečně veliký a snáze vás pak propojí s vašimi čtenáři.
5. Zapojte se do konverzace.
Člověk je bytost konverzační. Stejně tak jako rádi mluvíme k lidem, líbí se nám, když někdo mluví k nám. Pro podporu obousměrné komunikace tu jsou ještě sociální média. A ty nám to báječně zjednodušují. Udělejte si čas, abyste zjistili, co lidé říkají o vaší firmě nebo jak mluví o vašem oboru na sociálních sítích, a zapojte se do hovoru. Tato obousměrná komunikace vypovídá o ochotě vaší společnosti komunikovat se zájemci, zákazníky a dalšími kontakty jako s lidmi. A o tom to je!
Šťastný Marketing!